Πολιτιστικό Πρόγραμμα "Καινοτόμες δράσεις Α' Γυμνασίου" 2021-22

 

ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΕ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ 

ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Οι μαθητές της Α Γυμνασίου κατά το σχολικό έτος 2021-2022 προσέγγισαν την ιστορία με δημιουργικό και παιγνιώδη τρόπο. Υπό την καθοδήγηση της φιλολόγου κ. Παναγιώτας Αλεξοπούλου δραστηριοποιήθηκαν σε μεγάλο βαθμό, ανταποκρινόμενοι με ζέση σε δραστηριότητες που διαφοροποιούνταν από την πεπατημένη και περιλάμβαναν μεταξύ άλλων χρήση ψηφιακών μέσων, θεατροπαιδαγωγικές τεχνικές και ανάπτυξη νέων μορφών αφήγησης. Δημιούργησαν άρτια προϊόντα αναλογικά με την ηλικία τους, ενώ έδωσαν διέξοδο στην δημιουργικότητά τους, επιτυγχάνοντας έτσι σε αρκετά μεγάλο βαθμό τους τεθέντες στόχους.

3     20220415 124927

Εικόνα 1&2: Γραφή με ιερογλυφικά και με το σύστημα της Γραμμικής Β’

 

Επιπλέον οι μαθητές και μαθήτριες

  • Κινητοποιήθηκαν και ανέλαβαν πρωτοβουλία. Απέκτησαν τον έλεγχο της μάθησής τους και ασκήθηκαν στην επίλυση προβλημάτων.
  • Πειραματίστηκαν με ψηφιακά εργαλεία και παρήγαγαν αντίστοιχα προϊόντα, ανταποκρινόμενοι/ες στους στόχους της Δράσης.
  • Προήγαγαν τις δεξιότητές τους στην παραγωγή λόγου δημιουργώντας ποικίλα κειμενικά είδη στα πλαίσια της δημιουργικής γραφής, ενώ ασκήθηκαν και σε διαφορετικές τεχνικές και μέσα σύνθεσης γραπτού λόγου .
  • Ανέπτυξαν συνεργατικές και επικοινωνιακές δεξιότητες. Μοιράστηκαν γνώσεις και λειτούργησαν υποστηρικτικά απέναντι στους λιγότερο (ψηφιακά) έμπειρους συμμαθητές τους.
  • Ανέπτυξαν αυτενέργεια και πρωτοβουλία ανταποκρινόμενοι/ες σε καινοτόμες προσεγγίσεις του μαθήματος της Ιστορίας και των Νέων Ελληνικών, ενεργοποιώντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους.

Η παρελθούσα ψηφιακή εμπειρία ορισμένων μαθητών/τριών, η καθοδήγηση και η συστηματική γνωριμία με τα ψηφιακά μέσα και τις τεχνικές γραφής από τους διδάσκοντες και τις διδάσκουσες, η ανταπόκριση και προθυμία των διδασκόμενων, η συνεργασία και η ευγενής άμιλλα μεταξύ των ομάδων λειτούργησαν αποτελεσματικά.

Σημαντικό ρόλο έπαιξε επίσης η διαδικτυακή επικοινωνία μεταξύ των συμμαθητών αλλά και μεταξύ αυτών και των καθηγητών τους και ο διαμοιρασμός των πόρων και προϊόντων που παρήγαγαν.

 

6 

εικ. 3: «Πώς θα διακοσμούσα εγώ ένα αγγείο»

 

Υλικό που παρήχθη:

  • Ποικίλο υλικό εικαστικής μορφής (παρουσιάσεις, δημιουργικός μετασχηματισμός υφιστάμενων καλλιτεχνικών έργων, μεταβολή χρωμάτων ή παραστάσεων, μεταγραφή ιστοριών σε κόμικ, δημιουργία γελοιογραφίας, σκίτσου, ψηφιακής/συμβατικής αφίσας, εννοιολογικού χάρτη)
  • Οπτικοακουστικό υλικό (βίντεο, ψηφιακό διαδραστικό κουίζ).
  • Κατασκευή παλαιότερων υλικών γραφής («πάπυρος», κερωμένες πινακίδες πήλινες πινακίδες), πειραματισμός με αρχαία συστήματα γραφής, κατασκευή θεατρικής μάσκας με χρήση γύψου και χρώματος.
  • Θεατροπαιδαγωγικές δραστηριότητες (παγωμένες εικόνες, αναπαράσταση αρχαίου συμποσίου, αυτοσχεδιασμοί πάνω σε δεδομένα θέματα )
  • Έργα δημιουργικής γραφής με ελεύθερη ή συγκεκριμένη θεματολογία, μετασχηματισμός κειμένου, μεταγραφή σε διαφορετικό κειμενικό είδος κλπ,. τόσο στο μάθημα της Ιστορίας όσο και των Νέων Ελληνικών. Επιστρατεύοντας φαντασία και ενσυναίσθηση, μπαίνοντας στη θέση προσώπων άλλων εποχών, ανασυνθέτοντας κοινωνίες και καταστάσεις, αλλά και μεταβαίνοντας με άνεση από το ένα κειμενικό είδος στο άλλο, έδωσαν με τη φρέσκια ματιά τους εξαιρετικά κείμενα, κάποια εκ των οποίων περιλαμβάνονται στο ebookπου δημιουργήθηκε.

20220517 114735

Εικ.4 «Κατασκευάζοντας θεατρικές μάσκες»

 

ΕΞΑΓΟΜΕΝΑ - Βίντεο & e book

Το παραπάνω υλικό των καινοτόμων δράσεων έχει συγκεντρωθεί στο βίντεο που μπορείτε να δείτε επιλέγοντας τον σύνδεσμο

https://drive.google.com/file/d/1N9QwQ9CCoybEPcj1YX0tTJhzmdieqDsf/view?usp=sharing

Δείγματα των έργων δημιουργικής γραφής βρίσκονται στο e book που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου στη διεύθυνση

https://read.bookcreator.com/orJhJkA47kRRWF6xF7jeNJLBY7C3/cgUYJp02Tt2rlS5XQ7V24w

      Παναγιώτα Αλεξοπούλου MSc, MA

 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΔΥΤΙΚΗ ΟΧΘΗ 11/7/22

 

Πρόσθετες πληροφορίες