ACT PROJECT ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ
Δελτίο τύπου για τη σχολική εβδομάδα ενεργών πολιτών "ACT-ACTive citizenship"
Γυμνάσια που βραβεύτηκαν
ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
ΕΠΑΙΝΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΤΟΥ 6ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΕ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Το σχολείο μας συμμετείχε διαδικτυακά στη «Σχολική Εβδομάδα Ενεργών Πολιτών: ACT – ACTivecitizenship», 17-21 Μαΐου 2021,που διοργάνωσε το υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων , στο πλαίσιο των πολλαπλασιαστικών εκδηλώσεων προβολής και διάδοσης των αποτελεσμάτων του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ3 2017-2020 - Ενίσχυση σε θέματα μεταρρυθμίσεων πολιτικής - “ACT – ACTivecitizenshipprojectstoenhancepupils΄ socialandciviccompetences”.
Πιο συγκεκριμένα, την 1η ημέρα των εκδηλώσεων είχαμε τη χαρά να μοιραστούμε με τους άλλους εκπαιδευτικούς-συντονιστές έργων καλές πρακτικές“ACT”:«ACT-ACTivecitizenship -Πράττοντας μαθαίνουμε».
Η συντονίστρια του έργου κ. Φ. Χάνου παρουσίασε τις δράσεις που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του actproject με τίτλο «Νοιάζομαι για τον συνάνθρωπό μου» από τους μαθητές του τμήματος Γ1 το σχολ. έτος 2018-19.
Το συγκεκριμένο έργο διακρίθηκε ανάμεσα στα 5 καλύτερα από τα 107 σχολεία που συμμετείχαν στην περίοδο 2017-2020.
Απο τη διαδικτυακή παρουσίαση
Μια ακόμη συμμετοχή των μαθητών μας στο σισσίτο της Εκκλησίας της Αγίας Τριάδας
ACT PROJECT ΔΡΑΣΗ 2
Συνεχίζοντας το πρόγραμμα ACTPROJECT, οι ευαισθητοποιημένοι μαθητές του Γ΄1 τμήματος έκαναν εκστρατεία για να μαζέψουν τρόφιμα και να τα δώσουν στην ενορία της Αγίας Τριάδας στην Πετρούπολη. Ανέλαβαν οι ίδιοι, πρώτα να περάσουν από τις τάξεις και να κάνουν γνωστή τη δράση και μετά να μαζέψουν και να χωρίσουν τα τρόφιμα ανά είδος, οργανώνοντας ένα μικρό κοινωνικό παντοπωλείο. Την Τετάρτη 15 Μαΐου 2019 επισκέφθηκαν για δεύτερη φορά την εκκλησία της Αγ. Τριάδας όπου συμμετείχαν στη διανομή του συσσιτίου, τόσο στη παρασκευή του φαγητού όσο στο γέμισμα των τσαντών με συσκευασμένα τρόφιμα . Η εμπειρία μοναδική αν και όχι πρωτόγνωρη.
Συμμετοχή των μαθητών στο συσσίτιο της Αγίας Τριάδας
Την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2019 οι μαθητές του τμήματος Γ΄1 του σχολείου μας που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ActProject επισκέφτηκαν τα συσσίτια του ιερού Ναού της Αγίας Τριάδος Πετρούπολης. Η φιλοξενία των μαθητών στο πνευματικό κέντρο ξεκίνησε με μία παρουσίαση των οργανώσεων με τις οποίες συνεργάζεται η ενορία για την κάλυψη των αναγκών της σε είδη πρώτης ανάγκης. Ενημερώθηκαν για τη Τράπεζα Τροφίμων, την οργάνωση «Μπορούμε», για τη λειτουργία τους και το εθελοντικό τους έργο. Επίσης πληροφορήθηκαν ότι με τη συγκεκριμένη δράση της Εκκλησίας ετοιμάζονται και διανέμονται καθημερινά 80-100 μερίδες φαγητού σε άπορους συμπολίτες μας αλλά και σακούλες με τρόφιμα.
Αυτό όμως που οι μαθητές ευχαριστήθηκαν περισσότερο ήταν η έμπρακτη συμμετοχή τους στην ετοιμασία του συσσιτίου εκείνης της ημέρας. Χωρίστηκαν σε ομάδες , οι μισοί στη κουζίνα και οι άλλοι μισοί να ετοιμάσουν σακούλες με συσκευασμένα τρόφιμα ανάλογα με τον αριθμό των μελών της οικογένειας -δικαιούχου . Αφού ετοιμάστηκε το φαγητό και τα δέματα οι μαθητές ανέλαβαν να τα παραδώσουν στους δικαιούχους που με χαρά αντίκριζαν μικρά παιδιά να τους προσφέρουν την αγάπη και τη βοήθεια τους .
Το σχολείο μας συμμετέχει στη συλλογή πλαστικών ,καπακιών σε συνεργασία με το Δήμο Περιστερίου
ACT- Ιδιότητα του ενεργού πολίτη: Δράσεις για την ενίσχυση των κοινωνικών και πολιτικών δεξιοτήτων
Για το σχολ. έτος 2018-19 το σχολείο μας επιλέχθηκε μαζί με άλλα 49 Γυμνάσια της Αττικής να εφαρμόσουν το πρόγραμμα «ACT- Ιδιότητα του ενεργού πολίτη: Δράσεις για την ενίσχυση των κοινωνικών και πολιτικών δεξιοτήτων» με την καθοδήγηση του Υπουργείου Παιδείας ,του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και το Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Πρόκειται για ένα καινοτόμο, διεθνές πρόγραμμα που απευθύνεται στους μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μεταξύ 13 και 15 ετών και στους εκπαιδευτικούς τους. Έχει σχεδιαστεί για να ενισχύσει την έννοια της ιδιότητας του ενεργού πολίτη στους μαθητές μέσω της απόκτησης βασικών κοινωνικών και πολιτικών δεξιοτήτων και να αναβαθμίσει τις πρακτικές των εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της εκπαίδευσης στην ιδιότητα του πολίτη.
Το ACT έχει λάβει Erasmus+ χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την υλοποίησή του σε χρονικό ορίζοντα 3 ετών (2017-2020). Πραγματοποιείται σε συνεργασία με υπουργεία παιδείας, πανεπιστήμια και φορείς αξιολόγησης της Αγγλίας, της Γαλλίας, της Ελλάδας και της Ισπανίας.
Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές του Γ΄1 τμήματος καλούνται να επιλέξουν και να εφαρμόσουν ένα Σχέδιο Δράσης λαμβάνοντας υπόψη μια από τις θεματικές ενότητες του ACT
καταπολέμηση διακρίσεων,
κοινωνική ένταξη,
πολιτισμική ετερότητα
Ένα Σχέδιο Δράσης ACT σχετικά με την ιδιότητα του πολίτη (ACTcitizenshipproject) δηλ.μια δραστηριότητα ή ένα σύνολο δραστηριοτήτων (εκδηλώσεις, υπηρεσίες, εκστρατείες) και προορίζεται να ωφελήσει μία συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων, είτε στο σχολείο είτε στην (τοπική) κοινότητα. Έχει ξεκάθαρο στόχο (να ευαισθητοποιήσει, να εμπνεύσει την αλλαγή, να προωθήσει το διάλογο, να χρηματοδοτήσει ένα σκοπό …) γύρω από τον οποίο οργανώνονται αυτές οι δραστηριότητες. Πάνω από όλα, σε ένα σχέδιο δράσης ACTκεντρικό ρόλο αναλαμβάνουν οι μαθητές/τριες και ο/η εκπαιδευτικός καθοδηγεί. Για τους μαθητές, ο κεντρικός στόχος του Προγράμματος ACT είναι να προωθήσει την ανάπτυξη της γνώσης και των δεξιοτήτων της ιδιότητας του πολίτη. Λαμβάνοντας εκείνοι τις πρωτοβουλίες για την εφαρμογή των σχεδίων δράσης σχετικά με την ιδιότητα του πολίτη, οι μαθητές αναμένεται να «μάθουν πράτοντας» (βιωματικά), εφαρμόζοντας τη θεωρία στην πράξη. Δουλεύοντας, ώστε να υπάρχει θετικός αντίκτυπος στα σχολεία και στις κοινότητές τους, οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να βιώσουν τη δύναμη των δικών τους ιδεών και των πράξεων. Αναμένεται ότι οι μαθητές θα αντιληφθούν πως δεν χρειάζεται να περιμένουν μέχρι την ενηλικίωσή τους για να ξεκινήσουν να έχουν θετική επιρροή στον κόσμο γύρω τους, όσο περιορισμένη τοπικά και αν είναι αυτή η επιρροή.
Εν συντομία, το Πρόγραμμα ACT στοχεύει να βοηθήσει στη ανάπτυξη πολιτών με αυτοπεποίθηση και γνώσεις.
Στο πλαίσιο του προγράμματος ActProject,οι μαθητές του Γ’1 τμήματος επισκέφθηκαν τον εκθεσιακό χώρο του Ιδρύματος της Βουλής ,την Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2019 για να συμμετέχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τον τίτλο «Πολεμώντας τον πόλεμο – Κινήματα ειρήνης μπροστά στον πυρηνικό κίνδυνο» .
Μέσα από βιωματικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες, κάνοντας χρήση του υλικού της έκθεσης για τα κινήματα ειρήνης στις χώρες της νότιας Ευρώπης στη δεκαετία του 1980 που παρουσιάζεται στον εκθεσιακό χώρο του Ιδρύματος της Βουλής, καθώς και βίντεο και οπτικοακουστικού υλικού, οι μαθητές κλήθηκαν να γνωρίσουν την ιστορία και να συνειδητοποιήσουν τη σημασία των κινημάτων ειρήνης κατά τη δεκαετία του 1980 στις χώρες της νότιας Ευρώπης, να προβληματιστούν για τον ρόλο των κοινωνικών κινημάτων ως μορφών δημοκρατικής διεκδίκησης, να ενημερωθούν για το σημερινό μέγεθος της πυρηνικής απειλής και να συνδέσουν το αίτημα και την επιδίωξη της ειρήνης με τη δημοκρατία, τα ανθρώπινα δικαιώματα και την προστασία του περιβάλλοντος.
«Αυτό που έμεινε περισσότερο στη μνήμη είναι το πόσες συμφορές μπορεί να προκαλέσει ένας πυρηνικός πόλεμος και η ευχή προς τις επόμενες γενιές να μη γίνει ποτέ . » |
Ιωάννα Αλταντζίδου ,Γ΄1 |
«Αυτό που μου έκανε περισσότερο εντύπωση ήταν το πώς ο άνθρωπος με το πάτημα ενός κουμπιού μπορεί να καταστρέψει το ίδιο του το είδος σε ένα δευτερόλεπτο.» |
Δανάη Αναγνωστάκη ,Γ΄1 |