Ευρωπαϊκά Προγράμματα e-twinning 2016-2017
Eυρωπαϊκά Προγράμματα
Φέτος στο σχολείο μας υλοποιήθηκαν τρία Ευρωπαϊκά προγράμματα eTwinning. Συγκεκριμένα το τμήμα Γ5(αρχάριοι) συνεργάστηκε με την κα. Γιατρά (Αγγλικής) και την κα Χάνου (Κοινωνικής και Πολιτικής Παιδείας) στο πρόγραμμα " TheRainbowNation".
Μέσα από τις δραστηριότητες του προγράμματος, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν διαδικτυακά εργαλεία, να βελτιώσουν τις γνώσεις τους στην Αγγλική γλώσσα, ανέπτυξαν τη δημιουργικότητα τους μέσα από καινοτόμες δράσεις και εργάστηκαν ομαδικά με συνέπεια, υπευθυνότητα και εκδήλωση έντονου ενδιαφέροντος. Τέλος το πρόγραμμα έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές να γνωρίσουν άλλες κουλτούρες μέσα από τη συνεργασία με χώρες όπως η Ιταλία η Γαλλία η Πολωνία, και να συνειδητοποιήσουν τους ισχυρούς δεσμούς που υπάρχουν ανάμεσα σε αυτούς και τους άλλους Ευρωπαίους μαθητές.
Σχόλιο της μαθήτριας του Γ5 Μαρίας Τσορτανίδη:
Από την συμμετοχή μας στο πρόγραμμα " TheRainbowNation" αποκομίσαμε όλοι πολλά οφέλη. Αρχικά νιώσαμε σαν μια ομάδα, μάθαμε να υποχωρούμε, να δεχόμαστε και να σεβόμαστε τις απόψεις των άλλων. Ακόμα ήρθαμε σε επαφή με παιδιά από άλλες χώρες και γνωρίσαμε τον πολιτισμό τους κάτι που ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον και χρήσιμο. Επιπλέον, χρησιμοποιώντας μόνο την Αγγλική γλώσσα εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιο μας και βελτιώσαμε τις γνώσεις μας σ' αυτή όπως και στη χρήση του υπολογιστή. Ήταν ένα πολύ ενδιαφέρον και διασκεδαστικό πρόγραμμα, το οποίο έκανε το μάθημα συναρπαστικό καθώς ήταν κάτι το διαφορετικό.
Ένα δεύτερο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα που υλοποιήθηκε από την κα Γιατρά(Αγγλικής), με τη συνδρομή του κ. Κολαΐτη(Καλλιτεχνικών) και το τμήμα Γ3-Γ4(Προχωρημένοι) ήταν το "I'mdifferentI'msuccessful'. Το πρόγραμμα αυτό εστίαζε στην ανάδειξη των ταλέντων των μαθητών και την ανάδειξη της διαφορετικότητας σαν στοιχείο εμπλουτισμού των πολιτισμών. Οι μαθητές δημιούργησαν καταπληκτικά βίντεο και παρουσιάσεις καθώς και το λογότυπο του έργου που ήρθε πρώτο ανάμεσα σε σχολεία από οκτώ χώρες. Η συμμετοχή τους στο έργο, βοήθησε τους μαθητές να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα τους και να αυξήσουν την αυτοπεποίθηση τους αξιοποιώντας τις γνώσεις τους στα Αγγλικά και μεγιστοποιώντας τη σχολική συμμετοχή.
Σχόλιο του μαθητή του Γ3 Γιώργου Μπέτκα όπως αναρτήθηκε στο πεδίο "Αξιολόγηση του προγράμματος.
'This project was for my money really original and motivating. It was really fun because we had to make videos and contact students from other countries and this whole experience made English lessons extremely fun and entertaining."
Το τρίτο ευρωπαϊκό πρόγραμμα e twinning υλοποιήθηκε από το τμήμα Γ5 (προχωρημένοι) με την κ. Γριβάκου (καθηγήτρια Αγγλικών) σε συνεργασία με μαθητές Γαλλικού και Ελληνικού σχολείου. Επιλέξαμε σαν ομάδα την συγκεκριμένη ερευνητική εργασία,"To think or not to think?"- "Να απορεί κανείς ή να μην απορεί;" ("Πόσο πολύ έχει επηρεάσει η έλλειψη κριτικής σκέψης τον τρόπο ζωής μας;"), διότι ήταν ελκυστικό προς εμάς το θέμα της κριτικής σκέψης και της επίδρασης που μπορεί να ασκήσει η χρήση της τεχνολογίας τόσο στη μαθησιακή διαδικασία όσο και στο εκπαιδευτικό σύστημα.Ο βασικός άξονας γύρω από τον οποίο κινείται το θέμα μας είναι το φιλοσοφικό ερώτημα "να απορεί κανείς ή να μην απορεί;", παράφραση του γνωστού "to be or not to be?" στο διάσημο μονόλογο του Hamlet, αριστοτεχνικά γραμμένον από τον Shakespeare. Μέσα από το πρόγραμμα αυτό, γνωρίσαμε και κάναμε φίλους εφήβους διαφορετικής εθνικότητας, ανταλλάξαμε απόψεις και μάθαμε να σεβόμαστε τις αντιλήψεις τους. Μάθαμε να λειτουργούμε σαν ομάδα και να αποκτούμε την αίσθηση του "εμείς". Μοναδική εμπειρία ως προς το θέμα και ως προς τη συνεργασία!
Μπράβο στους μαθητές μας!