Διεθνές Πρόγραμμα Κοινωνικής Ανάπτυξης AIESEC
Το σχολείο μας, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Γριβάκου Ελπινίκη, συμμετείχε στο Διεθνές Πρόγραμμα Κοινωνικής Ανάπτυξης AIESEC. Τα οφέλη για τους μαθητές που πήραν μέρος στο πρόγραμμα YoungPower ήταν πολλαπλά. Οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με καθηγήτρια από την Ιορδανία με σκοπό την αύξηση της διαπολιτισμικής κατανόησης και την ανάπτυξη δεξιοτήτων και ηγετικών χαρακτηριστικών (leadership elements). Παράλληλα με το πρόγραμμα αυτό προάγεται η Παγκόσμια Ειρήνη και η Μεγιστοποίηση των Ανθρωπίνων Δυνατοτήτων των Νέων. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε με τη σύμφωνη γνώμη της διευθύντριας κ. Φιλοσόφου Ελένης και της σχολικής συμβούλου της Αγγλικής Γλώσσας, κ. Μανωλοπούλου-Σέργη Ελ. στο μάθημα των Αγγλικών με την κ. Γριβάκου Ελπινίκη και την κ. Γιατρά Αγγελική.
Με τον ερχομό της Τάλα στο σχολείο μας μάθαμε και γνωρίσαμε πολλά νέα στοιχεία και πληροφορίες για τον πολιτισμό και τις παραδόσεις της Ιορδανίας. Κατανοήσαμε τη θέση της γυναίκας σε τέτοιες χώρες και μάθαμε για την τραγική εμπειρία της Μαλάλα. Γνωρίσαμε κάποιες συνήθειες των ανθρώπων από την Ιορδανία, αλλά και για την ενδυμασία και τα φαγητά τους. Ακόμη, μάθαμε καινούργιες λέξεις εμπλουτίζοντας το λεξιλόγιο μας στα αγγλικά. Γιάννης Λύσσαρης, Α4
Τα μαθήματα με την Τάλα ήταν πραγματικά υπέροχα. Ήταν μια ευκαιρία να εξασκήσουμε τα αγγλικά μας, αλλά το σπουδαιότερο ήταν ότι μάθαμε για μια άλλη χώρα. Τις παραδόσεις της, πράγματα που αφορούν το ντύσιμο, το φαγητό κ.ά. Είδαμε τι πιστεύουν για διάφορα θέματα της ζωής και κάποιες από τις καθημερινές συνήθειες. Κατανοήσαμε τη θέση της γυναίκας σε αυτές τις περιοχές και μάθαμε για την εμπειρία της Μαλάλα. Αυτό, όμως, που μας εντυπωσίασε πιο πολύ είναι ότι περιμέναμε να δούμε μια κοπέλα παραδοσιακά ντυμένη και να φοράει μαντίλα. Ενώ αυτή ήταν μια πολύ καλή κοπέλα, όμορφη, με γούστο και καλοπροαίρετη. Μαριάννα Μπουραντά, Α4
Η νεαρή Ιορδανή φοιτήτρια υπήρξε μια ευχάριστη αλλαγή στο συνηθισμένο μας σχολικό πρόγραμμα. Με αυτήν οδηγό, κάναμε ένα μαγικό ταξίδι σε έναν τελείως διαφορετικό κόσμο. Ήταν ευγενική, καλοπροαίρετη, ενώ ταυτόχρονα είχε την απαιτούμενη υπομονή να απαντήσει στις ερωτήσεις όλων μας, για την οικογένειά της, τη χώρα της, αλλά και τα ενδιαφέροντα της ίδιας. Χάρη στα ηλεκτρονικά αρχεία που είχε σχεδιάσει, μας παρουσίασε αρκετά για τα έθιμα, τη θρησκεία και τα παραδοσιακά πιάτα της Ιορδανίας. Όμως, δε μάθαμε μόνο εμείς πράγματα για έναν ξένο πολιτισμό, αλλά και εκείνη. Όλη η τάξη έβαλε τα δυνατά της να την κάνει να αισθανθεί ευπρόσδεκτη και, παράλληλα, προσπαθήσαμε να της γνωρίσουμε την Ελλάδα. Μας έκανε εντύπωση που, παρόλο που οι νόμοι της Ιορδανίας είναι αρκετά περιοριστικοί σε ό,τι αφορά τα δικαιώματα των γυναικών, ο πατέρας της Τάλα ήταν αρκετά ανοιχτόμυαλος για να επιτρέψει στην κόρη του να ταξιδέψει και να γνωρίσει νέους πολιτισμούς. Τέλος, μία στιγμή που πιστεύουμε πως θα θυμόμαστε για πάντα και εμείς και η Τάλα ήταν όταν της μαθαίναμε λέξεις στα ελληνικά και εκείνη με τη σειρά της λέξεις στα αραβικά. Ελπίζουμε να δει τα όνειρά της να γίνονται πραγματικότητα, να βοηθήσει τη χώρα της να λύσει το σοβαρό πρόβλημα ύδρευσης που αντιμετωπίζει, όπως η ίδια μας εξήγησε, και να είναι πάντα ευτυχισμένη. Ειρήνη Γκίνη, Γ1 & Χαρά Μακεδόνα, Γ2
Το πρόγραμμα ήταν πραγματικά ξεχωριστό. Μπορέσαμε να γνωρίσουμε μία νέα κουλτούρα, ένα νέο πολιτισμό, μία άλλη θρησκεία από κοντά. Η Τάλα από την Ιορδανία, ήταν αυτή που μας βοήθησε να γνωρίσουμε τη χώρα της όσο καλύτερα γίνεται. Αν και κάναμε λίγα μαθήματα, μάθαμε πολλά πράγματα και ελπίζω το πρόγραμμα να ξαναγίνει και του χρόνου. Ρωμανός Χριστοβασίλης, Β5
My name is Aphrodite. In my opinion, the most important and interesting thing were the conversations we had after watching the presentations. We learnt a lot about her country, Jordan, and her religion, Islam. We realized there are many differences between her country and our country. It was one of the most interesting programmes we have ever done. Αφροδίτη Δάγλα, Γ1
The presence of the foreign student, Miss Tala Badran from Jordan, proved very beneficial for me in many different ways. First of all, through fun presentations and questions from the students not only did we learn a lot of things about Jordan, like religion, traditional food and so on, but the students also learnt some pretty interesting things about our country. We also got the chance to meet a person from another culture, something that wouldn?t have happened without this special program. I believe this educational program achieved its actual target, which was to help us practice our speaking skills in English. All in all, the visit of the student was a really rare, absolutely wonderful experience, which I enjoyed a lot. Ελευθερία Βαλάκα, Α1